Jastarnia 2017 - relacja z rekolekcji studenckich

Jastarnia 2017 - Rekolekcje dla studentów

Uczestnicy rekolekcji zjeżdżali się do Jastarni z całej Polski zachodniej. Niektórzy przyjechali już o poranku, na innych czekaliśmy do wieczora. Wszyscy razem spotkaliśmy się po raz pierwszy na spotkaniu integracyjnym. Poznaliśmy się nawzajem i zawiązaliśmy wspólnotę. O 21 było oficjalne rozpoczęcie naszych rekolekcji-Eucharystia, którą odprawili dla nas ksiądz Przemysław i ksiądz Piotr, opiekunowie naszej grupy.

Niedziela była dniem, który przeżywaliśmy we wspólnocie z rodzinami. O godz. 10 była wspólna Eucharystia, a po obiedzie trzy małżeństwa wygłosiły do nas świadectwo. Wieczorem poszliśmy na lody i spacer plażą. Dzień zakończyliśmy przed Najświętszym Sakramentem.

W poniedziałek wybraliśmy się do Władysławowa. Część z nas pojechała rowerami, część pociągiem. Obie grupy spotkały się w miasteczku, gdzie zjedliśmy obiad i trochę pozwiedzaliśmy.

Jastarnia 2017 - Rekolekcje dla studentów

Wtorek poświęcony był sakramentowi pokuty i pojednania. Przed południem poszliśmy na plażę odmówić różaniec, a po południu mieliśmy kilkugodzinną adorację Najświętszego Sakramentu, podczas której kapłani służyli w konfesjonałach (takich prawdziwych i takich „prowizorycznych”). Wieczorem, gdy wszyscy mieli już okazję się wyspowiadać, poszliśmy wraz z grupą gimnazjalno-licealną do pobliskiej Juraty na Eucharystię, którą odprawił dla nas świeżo wyświęcony ksiądz Wojtek.

Środowe przedpołudnie spędziliśmy na plaży, ciesząc się słońcem i piękną pogodą, oraz w kawiarniach, jedząc lody i gofry.

Po południu naszą wspólnotę rekolekcyjną odwiedził ksiądz biskup Andrzej Siemieniewski. Po wspólnej Eucharystii ksiądz biskup spotkał się z naszą grupą- mogliśmy mu zadawać pytania dotyczące wiary, a on chętnie na nie odpowiadał.

Jastarnia 2017 - Rekolekcje dla studentów

Czwartek spędziliśmy na Helu. Na miejscu obowiązkowo odwiedziliśmy fokarium, a później mieliśmy konferencję i Eucharystię. Po południu udaliśmy się w rejs statkiem, a po nim na spacer na najdalej wysunięty punkt Polski, gdzie robiliśmy zdjęcia i spotkaliśmy się na grupach dzielenia. Wieczorem zmęczeni wróciliśmy do Jastarni, gdzie jeszcze przed snem uklękliśmy przed Najświętszym Sakramentem.

W piątek po śniadaniu po raz kolejny udaliśmy się do Juraty, gdzie dzięki gościnności miejscowego proboszcza mogliśmy odprawić Eucharystię, wysłuchać konferencji i złożyć Matce Bożej Nieustającej Pomocy nasze osobiste akty zawierzenia. Później poszliśmy na wspólny obiad, a potem część grupy wybrała się na spacer na molo, a część na orlika. Po kolacji spotkaliśmy się wszyscy razem, aby zakończyć i podsumować rekolekcji oraz aby podziękować sobie nawzajem za wspólnie spędzony czas. Wieczorem poszliśmy jeszcze na plażę odprawić drogę krzyżową. A potem zostało już tylko pakowanie…

Część uczestników wyjechała już w piątek w nocy, choć jeszcze w sobotę rano odprawiliśmy wspólną Eucharystię. I tak nasz rekolekcyjny czas dobiegł końca.